87dad78ea8417d6a5d9de198d48de6b48ff2d002

Innovation

Rethink (gentænk), Reinvent (genopfind), Redesign, Research (forsk i), Recirkulér jeres emballage portefølje .

Innovation
Innovation som en del af vores løsning.

 

EU’s 2021 handlingsplan for den cirkulære økonomi betoner gentagne gange målet om at gøre al emballage genanvendeligt eller recirkulerbar på en økonomisk forsvarlig måde inden 2030. Denne plan er en vigtig byggesten i den europæiske grønne pagt, hvor EU beskriver tiltagene i retning mod overgangen til en cirkulær økonomi.

Takket være det faktum at vi er en uafhængig rådgiver med en bred portefølje samt en enestående #Rethink tilgang, kan vi supportere jer og gøre jeres portefølje mere bæredygtig både nu og i fremtiden.

Vores #Rethink tilgang starter med vurdering af jeres nuværende pakkematerialer, emballage strategi og bæredygtighedsmål. Vi giver jer fakta om de forskellige emballage muligheder: miljømæssig påvirkning, forventet levetid, prisniveauer og markedspåvirkning. Med disse data på hånden kan I vælge det pakkemateriale og emballage design, som bedst passer til jeres bæredygtige emballage strategier.

Vores service: udregning af miljømæssigt aftryk
NNZ Lunenburg 2021 (114)
Lad os Rethink (gentænke), Reinvent (genopfinde), Redesign, Research (undersøge), Recycle (recirkulere) jeres emballage portefølje.

Gentænk emballage

Emballage valg har direkte indflydelse på bæredygtigheden af jeres produkt og varemærke. Det kan være svært at forstå den ofte usynlige påvirkning, jeres emballage kan have. Hvordan vælger man den rigtige emballageløsning? For at understøtte en faktabaseret beslutning omkring jeres pakkematerialer, tilbyder vi den service at udregne den miljømæssige påvirkning: CO2-aftryk, energiforbrug og vandforbrug. Udover at udregne den miljømæssige påvirkning regner vi også genanvendelighed, madspild, markedspåvirkning og materialepriser med i ligningen i vores #Rethink metode. Gennem denne #Rethink metode kan vi hjælpe jer med at vælge det pakkemateriale og -design, som bedst passer ind i jeres bæredygtige emballage strategier.

 

Vores #Rethink tilgang betyder:

 

Reinvent (gentænk) emballage

På dette trin begynder vi at genopfinde jeres pakkematerialer. Vi tænker ud af boksen og ser på måder at anvende mindre materiale, eller andre typer af materiale, med fokus på kun én ting: hvordan kan vi beskytte jeres produkter endnu bedre, hvordan kan vi holde dem friske i længere tid. Et vigtigt skridt i kampen mod madspild. Vi udvikler nye produkter og validerer altid gennem grundige prototype- og markedstests.

 

Eksempel: Bio Paper-Vento komposterbar papirkvalitet til lodrette pakkemaskiner (VFFS)

 

Redesign emballage

Når vi re-designer jeres emballage komponenter, ser vi altid på måder, vi kan forbedre håndteringen samt de eventuelle automatiseringsløsninger. Brug af prototyper og markedstests er igen et essentielt led i re-design af jeres emballageløsninger.

 

Eksempel: Snap-Log lukning af netsække til brænde

 

 

Eksempel: Bøjlenetsække til automatisering  af løgpakning

 

Udover at have introduceret denne type netsække på verdensplan til understøtning af automatiseringen, har vi også investeret i udviklingen af en lasermærkningsteknik, som muliggør kundetilpasset mærkning af bøjlesækkens øverste del. I er velkomne til at tage kontakt til os, hvis I ønsker flere detaljer!

 

 

Eksempel: Mega FIBC Big Bag

 

Research (forsk i) emballage

I NNZ udvikler vi produkter på grundlag af de markedstendenser, vi forudser. Vi indsamler løbende viden fra alle vores filialer og arrangerer særlige ’innovation cafés’, hvor medarbejdere sammen med førende design eksperter genererer idéer. De allerbedste idéer udvikles så til prototyper. Disse præsenteres for vores kundebase for at skabe interesse. Vi afholder også kvantitative og kvalitative undersøgelser for at validere produkter og samle kundeindsigt for at understøtte beslutningsprocessen.

 

Eksempel: NNZ markedsundersøgelse

 

NNZ : ‘Forbrugeres indkøbsadfærd, emballage til bløde frugter NNZ undersøgelse: ‘Forbrugere foretrækker æbleemballage’

Recirkulering af emballage

Recirkulering er kernen i en vellykket cirkulær økonomi, som vedrører pakkematerialer. Ud fra denne målsætning søger vi altid at opfylde fire betingelser:

  • Produktet skal være lavet af et materiale, som kan indsamles til recirkulering, som har markedsværdi og/eller er understøttet af et program med lovmæssigt mandat.
  • Produktet skal kunne sorteres og samles i definerede affaldsstrømme til genanvendelsesprocesser
  • Produktet skal kunne forarbejdes og genvindes/genanvendes gennem kommercielle genanvendelsesprocesser
  • Det recirkulerede materiale bliver til et råmateriale, som kan bruges til produktion af nye produkter

 

Eksempler, NNZ webinarer

 

Recirkulering af pakkematerialer er et meget debatteret emne. I NNZ bidrager vi til en fælles forståelse gennem afholdelse af webinarer for kolleger, kunder og leverandører. Vi inviterer industri eksperter for at berige vores webinarer med opdateret viden om tendenser og teknologier. ‘Sharing is caring’!

NNZ webinar ‘recirkulering af plastikemballage’ NNZ webinar ‘recirkulering af fiberbaseret emballage’ NNZ webinar ‘FIBC: brug af rPET og dets indflydelse på det miljømæssige aftryk”

 

Eksempel: NNZ projekt ‘mad-til-mad’ recirkulering af plastikbakker

 

NNZ samarbejder med Filigrade om at implementere ny teknologi ved brug af buet prægning på PP og PET bakker. Dette vil åbne mulighed for ‘food-2-food’ (mad til mad) recirkulering af PP og PET bakker i meget nær fremtid. Vores PET bakker har en perfekt læsbarhed på 96% i pilottest sorteringslinjerne!

NNZ true coorperation
I er velkomne til at kontakte os, så vi kan diskutere jeres emballage behov Kontakt
HVORFOR ‘NNZ THE PACKAGING NETWORK’?
RESHAPING

Bæredygtighed
Strategiske løsninger på verdensplan
Iværksætteri
Pålidelig og etisk

TRUE CO-OPERATION

Langsigtede partnerskaber
Teamwork
#Rethink (gentænk) innovation
Komplet service logistik

CUSTOMISED SOLUTIONS

Uafhængig rådgivning
Kundefortrolighed
Kundefortrolighed
Bred portefølje

87dad78ea8417d6a5d9de198d48de6b48ff2d002
Hold dig orienteret om den seneste udvikling. Skriv dig op til vores nyhedsbrev.

"*" angiver felter, der skal udfyldes

Hvordan vi behandler dine data? Læs vores erklæring om databeskyttelse. Du kan når som helst afmelde disse e-mails.