Hvorfor vælge emballager fra NNZ?

  • Global dækning
  • Fokus på lokale forhold
  • Omfattende sortiment
  • Innovativ trendsætter
  • Skræddersyet emballage
  • Pålidelig og etisk
  • Bæredygtig og socialt engageret
Anmodning om oplysninger

NNZ launches unique new apple packaging!

Dato: 11 november 2014

Packaging multinational NNZ has developed a unique packaging for apples in partnership with Schut Systems[1]and Pillopak[2]. The design takes the form of a corrugated cardboard tray consisting of two or four identical compartments. Each of the compartments can contain one apple and the tray as a whole is built in such a way that the apples are optimally protected against the damage to which they are especially prone. A second advantage of this packaging concept is the printing surface which is ideal for branding and marketing purposes.

Additionally recent research has shown that the new tray has a favourable effect on consumer appreciation. This applies both to the product (apple) and the product category (fruit). This study has shown that the design - convenient and attractive - can stimulate impulse buying.

For the market launch of the new packaging NNZ has entered into a partnership with an apple packer that supplies the retail sector. As a result of this partnership the 4-article tray will be on the shelves this month.

NNZ will also be shining a spotlight on the packaging during Interpoma in Bolzano, Italy. Interpoma is regarded as being one of the world's most prestigious apple trade fairs.


[1] Schut Systems supplies and specialises in packaging machines.

[2] Pillopak supplies and specialises in lightweight packaging  made of corrugated board.

Om NNZ

NNZ er en international virksomhed, der er specialiseret i emballager til frisk frugt og grønt samt emballage løsninger til industrisektoren. Siden grundlæggelsen i 1922 har familiefirmaet udviklet sig til en organisation med ca. 250 ansatte og et omfattende, globalt netværk med egne filialer og partnere.

Netværkets styrke er dets evne til at øge konkurrenceevnen. I lighed med NNZ kan partnerne i netværket karakteriseres som bæredygtige og socialt ansvarlige førende producenter, som kundeorienterede, innovative, trendsættere, og som værende fleksible og transparente, pålidelige og etiske.

Hos NNZ betragter vi medarbejderne som vores største aktiv. Vi er overbeviste om, at dette fører til mere kreativitet og produktivitet, hvilket er af afgørende betydning for vores kunder, leverandører og øvrige interessenter. Vi tilsigter en meget personlig, passioneret og engageret arbejdsform, hvor vi med godt humør går frem efter den plan, som vi har lavet i tæt samarbejde med vores kunder. Vores motto er: ‘Together is better’. Sammen leverer vi bæredygtige, skræddersyede produkter til kunderne, logistiske løsninger og innovation gennem samskabelse.

Sammen med vores datterselskaber, som er placeret på strategiske steder i forskellige lande, kan vi realisere disse målsætninger. Vi samarbejder med vores kunder og et team bestående af forskellige eksperter; specialister inden for materialevidenskab, fødevareteknologi, grafisk design og markedsundersøgelse. Vi samarbejder om skræddersyede produkter fra koncept stadiet til lancering på markedet. Vi tilbyder smarte løsninger, der opfylder kundens specifikke behov, til samtlige led i kæden!

Vores standardsortiment omfatter: net-emballage, jutesække, papiremballage, vævede PP-sække, film, folier, bakker, kopper, spande, big-bags samt palle-stabiliseringsmateriale. Derudover leverer NNZ skræddersyede emballager. For alle emballager gælder det, at vi lever op til de højeste standarder, når det handler om bæredygtighed, effektivitet og fødevaresikkerhed. Vores kunder profiterer således af vores fremragende indkøbsbetingelser og kvalitetsprodukter.