Tilpassede pakke løsninger

NNZ er passioneret omkring at udvikle skræddersyede emballageløsninger i tæt samarbejde med sine kunder og partnere.

Emballagens rolle

Folk er ofte ikke klar over det, men emballagen yder et bidrag til bæredygtighed. Frugt og grøntsager er beskyttet i emballagen, og derfor holder længere og forhindrer madspild. Uden emballage ville transportere af fødevarer rundt om i verden ikke ville være økonomisk muligt.

Udvikling af bæredygtige 'skræddersyede pakkeløsninger'

NNZ investerer i udviklingen af ​​nye emballage og emballage koncepter i samarbejde med partnere. Vores partnere, med hvem vi udvikler skræddersyede emballageløsninger, emballage til pakning af friske råvarer, detailkæder, materiale og maskinleverandører, universiteter og forskningsinstitutter. NNZ har et central "markedsføring innovation hold, som består af en innovation manager, en emballage teknolog, en designer og en online marketingmedarbejder. Dette team understøtter de forskellige lande i at markedsføre deres aktuelle portefølje og udvikle bæredygtige skræddersyede pakkeløsninger.

Sammen med de forretningsenheds ledere i de lande, denne enhed overvåger og virker på udviklingen på de markeder, materialer, maskiner og forbrugeradfærd. NNZ holdet forbinder til kunden for en status, hvor efter salgsrepræsentant, emballering teknolog og marketingfolk udvikle et design, anvendelse af de bedste materialer, maskiner og forbrugernes accept. Vores materiale ekspertise dækker den brede portefølje af emballage: jute, papir, plast, laminater og emballage fremstillet af biologisk nedbrydelige materialer. Det ultimative mål er at give kunden den optimale emballage eller emballage koncept: en skræddersyet emballageløsning.

Derudover arbejder vi hele tiden på at udvikle bæredygtig emballage materialer og teknologier, der har mindre indvirkning på miljøet og sikre en længere holdbarhed. Desuden er NNZ involveret i langsigtede projekter som, fremstillingsprocesser for at lave emballage af organisk affald undersøges(Bioclear).

Internationalt netværk med 'fokus på lokale'

Ønsket om bæredygtige emballageløsninger er ensartet. Der er naturligvis forskelle i de lande vi arbejder i, fordi hvert land har sit eget produktsortiment, specifikke logistiske processer og forbrugernes præferencer. Vores støtte på områderne marketing og innovation er matchet til denne forskellighed: "fokus på lokale” For eksempel har vi på vores kontorer i Spanien og Tyskland arbejdet på et produkt (Flow-Fresh®), som gør emballerede jordbær mere modstandsdygtig over for temperatursvingninger under transport. Det er den samme vare, der anvendes i Tyskland, til tomater på vinstokken, i Østrig har vi udviklet en jute pakke til kartofler, som forbrugerne i Østrig har en stærk præference for dette holdbare naturmateriale.